Meet the blogger
Vitami
Vitami Blogs
Meet the blogger

Hier blogt ons deskundig team over gezond eten, gezond leven, gezonde voeding en gezondheid. Tevens schrijft er ook iedere maand een gastblogger over deze thema’s.Team Vitami

BLOGS

img description

Vitamine D, of beter gezegd een tekort aan vitamine D, heeft de belangstelling van vele wetenschappers.

LEES MEER
img description

Kurkuma, ook bekend als geelwortel of turmeric, is ‘hot’, maar dit betreft niet de mild bittere smaak van het specerij.

LEES MEER
img description

Een gevoelige huid heeft speciale verzorging nodig. Speciaal voor deze eisen heeft ANNEMARIE BÖRLIND de systeemverzorgings-serie ZZ Sensitive ontwikkeld.

LEES MEER
img description

Lees dan het artikel van Frans Kok, hoogleraar voeding en gezondheid aan de Wageningen Universiteit.

LEES MEER
img description

Leven zonder gluten: misschien wel eenvoudiger dan je denkt! Ontdek de kostelijke en glutenvrije wereld van Schär. Van het ontbijt tot aan het avondeten, van het tussendoortje tot en met de snack. Voor elk tijdstip heeft Schär geschikte glutenvrije lekkernijen.

LEES MEER
img description

Vegetariërs en veganisten zijn niet de enige die een Vitamine B12-tekort kunnen ontwikkelen. Of je nu jong of oud bent, een paleo- of glutenvrij dieet volgt , het kan iedereen overkomen.
Wat is dat nu precies, Vitamine B12?  

 

LEES MEER
img description

Duurzame schoonheid; natuurcosmetica van Annemarie Börlind. Aloë vera uit Guatemala, shea boter uit Mali, een school hostel in Bangladesh, een eigen kruidentuin in Calw. Voor Annemarie Börlind is de vervaardiging van natuurlijke cosmetica sterk verbonden met verantwoord, duurzaam ondernemen.

LEES MEER
img description

Zou spelt beter zijn dan tarwe? We nemen een aantal stellingen onder de loep.

*Spelt is beter omdat het minder calorieën bevat?
Niet waar. Spelt bevat ca 350 kcal per 100 gram, tarwe ca 320 kcal

LEES MEER
img description

Magnesium is een mineraal waar een groot deel van de westerse bevolking een tekort aan heeft. Dit komt o.a. doordat we minder magnesium via de voeding binnen krijgen en we meer magnesium verbruiken door stress.

Magnesium is goed voor de spieren, het helpt vermoeidheid te verminderen en het speelt een rol in psychologische functies.

LEES MEER